Amenorea, vynechání menstruace. Jak vyvolat menstruaci?

Absence menstruace může mít spousty důvodů.

Pokud má pacientka nedostatek gestagenů (hormonů, které mají významnou funkci v sekreční fázi menstruačního cyklu), a sliznice se tudíž nepřeměňuje, pak jejich dodáním můžeme tento problém vyřešit a menstruaci vyvolat.

Pokud má žena nedostatek estrogenů (hormonů, které mají významnou funkci v proliferační fázi menstruačního cyklu), pak toto znamená, že sliznice vůbec nenarůstá. Dodáním estrogenů můžeme rovněž tento problém vyřešit a menstruaci vyvolat.

Další již méně časté důvody vynechání či úplné absence menstruačního krvácení řešíme podle jejich původu.

Autorka: MUDr. Veronika Ťápalová

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Související články

Amenorea, vynechání menstruace. Jak vyvolat menstruaci? - diskuze


Poradna

Dobrý den paní doktorko.
Můj problém začal po vysazení hormonální antikoncepce injekcemi. Vysadila jsem ji před 4 měsíci. První měsíc bylo vše v normálu, ale pak se dostavila menstruace a už mě neopustila. Mám to už 3 měsíce v kuse (maximálně jeden den jsem byla bez ní). Nejdříve jsem to připisovala stresu z maturity a přijetím na VŠ, ale už dva měsíce jsem v klidu a žádná změna. Moje doktorka mi stroze sdělila: ,,To se stává. To přejde samo. To je z toho, jak jste hubená."" Je pravda, že mám lehkou podváhu. Každopádně je to zničující a já jsem zoufalá. Proto se obracím na vás. Kdybyste měla nějakou radu, budu nadšená. Jak říkám, s mou lékařkou už jsem se radila a je mi trapné ptát se jinde. Bojím se stejné odpovědi. Ještě bych zdůraznila, že žiji zdravě, nepiji, jsem mladá a nikdy jsem neměla podobný problém). Moc děkuji za odpověď!

Dobrý den, příliš nerozumím tomu, co přesně jste myslela první větou. Zda jste užívala antikoncepci v podobě injekcí? Pokud ano, může se stát, že po vysazení je cyklus velmi nepravidelný a vaše váha tomu asi nepomáhá, ale pokud krvácíte takto dlouho v kuse, bylo by určitě dobré to řešit. Je potřeba udělat ultrazvuk a zjistit tak výšku sliznice a eventuálně hormonálně (ovšem ne hormonální antikoncepcí) menstruaci upravit. Toto ale musíte řešit osobně s gynekologem.

MUDr. Veronika Ťápalová | Babyonline | 04.12.2016, 11:02
Položit dotaz Všechny dotazy a odpovědi
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce