Prolongovaná infekce při vysazení antihistaminika

Dobrý den, paní doktorko, dcera trpěla alergií na pyly atd. - již nepotvrzena. Proto jsem se snažila jí postupně vysadit antihistaminikum. Nejprve na polovinu tablety, pak na čtvrtinu. V této fázi dostala infekt typu bronchitidy, který trval snad 4 týdny. Připadalo mně, že se jedná už pouze o imunitní reakci bez původce infekce, tak jsem antihistaminikum opět nasadila. Situace se ještě jednou opakovala, čili opět při vysazování a braní 1/4 tablety onemocněla a infekce trvala dlouho. Co radíte, prosím? Mám zkusit do třetice vysadit, nebo alespoň snížit dávku na polovinu tablety denně? Nebo mám podávat stále? Nemám příliš u dětí léky v oblibě. Děkuji.

Odpověď MUDr. Ludmila Vomelová, pediatr:

Po virózách se antihistaminikum ještě nějakou dobu doporučuje podávat, působí jednak jako stimulant imunity, dále snižuje překrvení sliznic – působí jejich dekongesci. Není se třeba obávat nežádoucích reakcí na antihistaminikum a je nutné podávat v plné dávce dle věku nebo váhy dítěte. Doporučuji antihistaminikum ještě ponechat po dobu možnosti opakování infektů. Momentálně probíhá chřipková epidemie a v jarních měsících jsou děti náchylné k infektům. Tedy dle klinického stavu dítěte doporučuji antihistaminikum ponechat v plné dávce.

 

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Související články

Prolongovaná infekce při vysazení antihistaminika - diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce