Zavadilka: 1. týden hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Tereza zhubnout a co jí radí odbornice: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/zavadilka-proc-chce-zhubnout-co-na-to-odbornice

  1. Jak probíhal 1. týden hubnutí
  2. Dotazy na nutriční terapeutku
  3. Odpověď nutriční terapeutky

Jak probíhal 1. týden hubnutí

Aktuální míry:
Váha - 71,1 kg (o 1,6 kg méně od začátku hubnutí)

Prsa -  98 cm (o 3 cm méně od začátku hubnutí)
Pas -  85 cm (o 6 cm méně od začátku hubnutí)
Boky - 102 cm (o 4 cm méně od začátku hubnutí)

Jídelníček

 

11.4. 7:00 – 70 g chleba s pomazánkou Matěj 9:00 - jablko, 3 ks čoko tyček /150Kj/, Caro s ml 12:15 - 3 ks kuřecí paličky, 145 g cukety, 100 g vař.br, 80 g domácí dort 16:30 - jablko 18.00 – 200 g mix salát, 30 g bageta natřená pivním sýrem,
20:00 – 2 hrsti chipsů
12.4. 7:00 – 40 g domácí chléb, 2 vejce na šunce bez tuku, 30 g mix zeleniny 9:00 - 50 g makovník s Caro s ml 12:30 - RESTAURACE 1/2 šunkové pizzy 16:45 - káva latté, 2 dcl multi juice 18:20 – 150 g ledový salát, jogurtový dresink, 150 g roštěná na olivovém oleji

13.4.
7:00 – 51 g domácí chléb, 15 g tavený sýr, 65 g šunky, 50 g zelené papriky 9:30 -jogurt ovocný Jogobela, 2 ks Hobbits keks 12:30 – 140 ml kuřecí vývar, 2 lžíce nudlí, 14:30 - špagety s mletým masem 16:00 - 1/2 bílé Activie, 0,1 multi juicu 18:00 – 100 g kuřecí steak, 10 g parmezán, 10 g nivy, 250 g mix zeleniny
21:00 – 1 ks střední mrkve, Birell 0,5 l   
14.4.  7:00 – 45 g domácí chléb, 40 g taveňák, 20 g vepř. šunky 9:15 - banán, 1 ks čoko tyčky 13:00 – 100 ml polévka s čer. čočky bez tuku, 120 g vař. brambor, 150 g uzeného kuřete 17:00 -  1 jablko, 30 g mrkve, 40 g ovocný muffin 18:00 – 72 g zavináč, 40 g celozrnná bageta, 130 g kapie, 115 g ledového salátu, 100 g mozarella, rukola, 3 lentilky, 0,33 zázvorová limonáda, 2 hrsti chipsů   
15.4. 7:00 - 58 g vepř. šunka, 37 g Light sýr Kleopatra, 40 g bryndzy, 62 g celozrnné bagety, 55 kapie 9:00 - bílá Activie, 1 ks Bebe dobré ráno 12:30 – 13 g čabajka, 106 g paprika, 183 g rajské, 1 vejce - lečo, 64 g celozrnné bagety, 0,5 Birell 15:30 -2 ks rýžový chléb v jogurtu, 1/2 banánu, 1/2 jablka 18:20 – 90 g papriky, 75 g rajský, 55 g okurka, 32 g feta, 20 g rukoly, 50 g hovězího vařeného,36 g mix pohanka s rýží, 25 g grahamový rohlík   
16.4. 7:00 -  68 g celozrnný chléb, 80 g papriky, 30 g krém Bonjour, 60 g okurky, 35 g vepř. šunky 9:00 – 279 ml Bifido nápoj borůvkový 12:30 - RESTAURACE  250 g špagety s rajčaty, mozarellou a rukolou 15:30 - 1/2 banánu, 20 ks kešu, 1/3 rohlíku 18:00 – 60 g rýže, 60 g pohanky, 120 g hovězí zadní ve vl. šťávě 21:00  - 60 g syrečky, 1 jablko
17.4. 77 g chléb domácí, natřeno brynzovou nátěrkou Cukrárna - citrónová kostka ? g, 1 dcl jahodový zákys 12:00 – 300 g brynzové halušky 16:30 -  káva latté, 1 jablko 18:25  - 220 g. mix zelený salát, 80 g hovězího, 70 g jogurtový dresink, 15 g feta   

Pitný režim

Každý den vypiju něco kolem 1,5 l ovocného čaje a kolem 1l vody.  Všechnu kávu jsem napsala do jídelníčku.

Prohřešky

Vím přesně, co jsem jíst neměla, ale jednoduše to nešlo. Na nákupu byl Petr, takže mé oblíbené suroviny nenakoupil a já jsem byla tak trochu nucena jíst to, co vybral. Určitě jsem měla vynechat ty halušky, ale byli jsme na celodenním výletu a tak krásně v té kolibě voněly. :-D  Dále chipsy, dortík, muffin, Birell, stále s chutěmi bojuji a to hlavně večer, když ulehnou děti a já si konečně sednu. To mi pak pusa jde šejdrem. Projdu spíž, juknu na zásoby a nechám si zajít chuť.

Pohyb

V sobotu a v neděli jsme byli celý den venku s dětma v cyklovozíku, celkem dost  jsme toho nachodili, ale kolik to bylo km nevím.  Jinak kromě večerního sportu  mi žádný aktivní sport  časově nevyšel. Nepočítám každodenní běh s dětmi venku.

S čím mám největší problém

S chutěmi na cokoliv sladkého v podobě sušenky či čokolády. To teda bojuji!

Dotazy na nutriční terapeutku

Co můžu sníst sladkého??? Mám absťák po sladkém a tak jdu raději ještě něco udělat nebo večer spát. Dojím hlavní jídlo a myslím na kostičku čokolády. Co s tím? Jaké sušené ovoce je nejvhodnější?  Další boj mám občas večer, že mám hlad. Tento týden jsme se nedostala dřív než ve 22:00  do postele. Večeříme v 18:00 a tak kolem 20:30 mám hlad. Co v tuhle dobu můžu sníst relativně neškodného?

Odpověď Jany Eliášové, nutriční terapeutky

Milá Terezo,

zopakujte si zásady zdravé výživy (viz minule) a pokuste se je využít při skladbě jídelníčku. Celkově v jídelníčku nenacházím velký rozdíl oproti způsobu výživy v úvodu Vašeho hubnutí. Dokonce při namátkovém hodnocení jsem došla téměř ke shodným číslům. Strava je energeticky mírně podhodnocena. A „mírně“ jen díky zařazení sladkostí či pochutin. Není divu, že máte chuť na sladké a ve večerních hodinách míváte hlad. Strava musí být energeticky bohatá, rozdělena rovnoměrně v celém dnu. Jednoduché cukry nahradit cukry složenými. Výhodou je jíst jídlo energeticky méně vydatné a objemově větší. Znamená to, zvýšit příjem zeleniny, příkrmů – brambor, rýže, luštěnin, těstovin i tmavého či celozrnného pečiva. Držte se horní hranice množství uvedeného v rámcovém jídelním lístku. (viz Vyvážená strava). Doporučené dávky jsou orientační. Důležité je NEHLADOVĚT a NEPŘEJÍDAT se. Doporučila bych především zvýšit pečivo na snídani, a pokud nestačí na přesnídávku ovoce nebo mléčný výrobek, doplňte celozrnným pečivem (cca 40 g). Odbourat chuť na sladké není jednoduché a neexistuje na to zázračný recept. Důležité je jíst pestře – více druhů potravin, střídat chutě, barevnost i různé úpravy a jednoznačně jíst energeticky dostatečně. Strava s vyšším obsahem vlákniny (obiloviny, luštěniny, pečivo, rýže …) napomůže k delšímu pocitu sytosti. Jednostranná strava se brzo přejí. Pokud se zaměříme na jednotlivé chody – pokuste se vyladit svačiny a večeře. Nevynechávejte žádnou složku stravy. Pokud večeříte kolem 18:00 hodiny a chodíte spát pozdě, lze si denní režim rozdělit do více denních chodů, zařaďte 2. večeři. To ale neznamená jíst něco navíc, ale v rámci denního režimu si stravu rozdělit na více chodů. 2. večeře vypadá jako přesnídávka. Neměla byste jíst přibližně dvě hodiny před ulehnutím.

Sušené ovoce je v podstatě koncentrát cukru. Nelze říci které je vhodnější a které ne - jde o množství. Pokud neodoláte čokoládě - zvolte tu s vyšším obsahem kakaa (obsahuje méně cukru). Oplatky či sušenky nepatří do zdravého jídelníčku a to nejenom z pohledu obsahu cukru, ale z důvodu obsahu nasycených tuků, které negativně ovlivňují hladinu krevních lipidů a celkový příjem tuků ve stravě. Vůle je důležitá. Buďte z počátku důsledná, určitě se to vyplatí.

Sama studujte etikety potravin. O stravě přemýšlejte a jednotlivé souvislosti Vvám usnadní si stravu sestavit.

Porovnání doporučeného a stávajícího jídelníčku z pohledu přijaté energie

 

7 500 kJ – doporučené hodnoty
snídaně přesnídávka oběd svačina večeře
20 % 5 – 10 % 35 % 5 – 10 % 30 %
1500 kJ 375 – 750 kJ 2625 kJ 375 – 750 kJ  2250 kJ
Zjištěné hodnoty 6 109 kJ – pondělí 11. 4.
1078 kJ 596 kJ 2424 kJ
(díky dortu cca 1400 kJ)
246 kJ 1044 kJ
+ 721 chipsy

Úkol pro Terezu:
1.  Příjem stravy nepodhodnocujte.
2.  Pokuste se omezit sladkosti.
3.  Jezte vyváženě (viz Vyvážená strava).
4.  Zopakujte si zásady zdravé výživy.


Držíme Ti, Terezo, palce!

Tým Hubneme

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Průběh hubnutí: 1. týden - diskuze

  • V tom sladkém tě chápu, já taky nedokážu odolat a po jídle si nedat alespon něco málo sladkého. Řeším to nejčastěji BE be čkama s vlákninou nebo s ovocem...ale občas ulítnu i na čokoláde :(
    A s tím večerem to mám úplně stejně, když je klid, děti spěj, tak to je vrcholem pohody, dát si něco dobrého :)
    Tak at se nám daří!Držím pěstičky.
    kamila   | 29.04.2011 06:45:42 | Reakcí: 1, poslední: 29.04.2011 22:12:40
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
  • chuť na sladké zmizí
    těžko říct, za jak dlouho, už si to nepamatuju,ale je potřeba jíst hodně zeleniny a pečivo celozrnný
    famfara   | 26.04.2011 15:44:47
    Reagovat | URL příspěvku
  • Ty,jo dost drsná odpověd od terapeutky.
    Jinak hlad večer-to mi povídej.Jím naposledy oběd kolem 3 a chodím spát po pulnoci.A mám hlad.Taky bych potřebovala něco na zobání kolem 10 ti večer.A nevím co,tak nejím nic.Jedou jsem v tv viděla,že nejmenší zlo je vzít si piškoty,že tam vlastně na nich není nic závadného.Určitě lepší trošku cukru než chipsy.
    Honafa   | 26.04.2011 15:36:55 | Reakcí: 1, poslední: 27.04.2011 21:05:56
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce