Včielka: 1. týden hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Mária zhubnout a co jí radí odbornice: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/vielka-pro-chce-zhubnout-co-na-to-odbornice

  1. První týden hubnutí
  2. Dotaz na nutriční terapeutku

Jak probíhal první týden?

Aktuální míry (stejné jako na začátku hubnutí):
Váha: 77 kg

Prsa: 108 cm
Pas: 96 cm
Boky: 108 cm

Jídelníček

 

den 08:00 11:00 14:00 17:00 20:00
14. 3. bábovka 100 g a neslazený čaj 2 ks jablko guláš 2 dcl + 2 ks chleba 2 ks jogurt Florian 2 ks houska, máslo, rajče
15. 3. müsli 50 g, 220 g banán, 200 ml mléko 2 ks jogurt  Florian bramboráky 2 ks 120g pečené koleno 100 g + 2 ks chleba 2 ks jablko
16. 3. 2 ks celozrnná houska  a okurkový salát 2 ks Florian těstoviny s kečupem 2 ks povidlová taštička 2 ks jogurt
17. 3. 2 ks celozrnná houska plátek Fornetti 100 g,
marcipánová tyčinka 50 g
krůtí roláda + br.kaše a okurkový salát 2 ks jablko 2 ks celozrnná houska s paprikou
18. 3. 2ks celozrnná houska, okurkový salát zeleninová polévka 2dcl zeleninová polévka  2 dcl 2 ks houska s plátkem krůtí rolády zeleninová polévka, 2 dcl, 2 ks mandarínky
19.3. 100g müsli, 2dcl mléka 2 ks povidlové taštičky špagety s masem dortík s vaječným koňakem 2 ks celozrnná houska, rajčátka a plátek krůtího masa
20.3. bylinkové máslo, rajčátka 2 ks, celozrnná houska pudingový dortík s vaječným koňakem brambory s masem, vývar jablko 2 ks 2 ks rajčatová ciabata a rajčátka

Pitný režim

2 litry neslazeného ovocného čaje a půl litru pomerančového džusu.

Prohřešky

Denně mám nanuk, kousek čokolády nebo sušeného ovoce.

Pohyb

Chodím denně na 5 km dlouhé procházky.

S čím mám největší problém

Mám neustálý nedostatek energie a následně pak chuť na sladké.

Dotaz na Mgr. Eliášovou, nutriční terapeutku

Můžete mi poradit jídelníček vhodný ke kojení nenáročný na přípravu?

Milá Mária,

pokud se podívám na Váš jídelní lístek  - už na první pohled v něm nenacházím změnu ve volbě pokrmů a potravin z minula. Jedinou změnou je čas – konkrétní čas, ve kterém jíte.

Konkrétní pokrmy by měly vycházet z rámcového jídelního lístku. Při respektování těchto pravidla zásad zdravé výživy (psáno minule) dosáhnete vyváženého jídelníčku. Individuálně zohledňujte Vaše zvyklosti, chutě, možnosti výběru v sortimentu potravin atd. Rámcový jídelní lístek je návod k tomu, abyste si ušila jídelníček sama na sebe. Každý chod jídla by měl obsahovat vždy zástupce z každé skupiny potravin – označeno barevně a měl by být složen z uvedených potravin.

Jídelníček nenáročný na přípravu? Otázkou je, co je pro Vás prioritou? Kvalitní strava nebo rychloobčerstvení:-(. Současný trend v kulinářství je věnovat se přípravě pokrmů co nejkratší dobu  - 30 – 40 min. Za tuto dobu je možné většinu pokrmů připravit. Pokud nemáte inspiraci, kupte si kuchařku, která Vám bude svým tématem (výběrem) vyhovovat. Neexistuje univerzální jídelníček, vždy záleží na kvalitě a kvantitě použitých potravin.

Hodnocení jídelníčku

Jídelníček je nevyvážený, obsahuje velké množství jednoduchých cukrů, nedostatek složených cukrů, málo zeleniny, ovoce a je energeticky podhodnocený (nehodnotím k tomu Váš dodatek o čokoládě a sušeném ovoci – neuvádíte množství).

Jídelníček 14.3. a 18.3.

den 08:00 11:00 14:00 17:00 20:00
14. 3. bábovka 100 g a neslazený čaj 2  ks jablko guláš 2 dcl + 2 ks chleba 2 ks jogurt Florian 2 ks houska, máslo, rajče
8447 kJ 1533 kJ 638 kJ 2378 kJ 1830 kJ 2068 kJ
18. 3 2 ks celozrnná houska, okurkový salát zeleninová polévka  2dcl zeleninová polévka  2dcl 2 ks houska s plátkem krůtí rolády zeleninová polévka, 2 dcl, 2 ks mandarínky
6095 kJ !!!!! 1184 kJ 700 kJ 700 kJ 2535 kJ 976 kJ


1. Sladkosti jsou okamžitým zdrojem energie, ne dlouhodobým. Omezte sladkosti. Doplňte jídelníček polysacharidovými potravinami (pečivo, těstoviny, obiloviny, luštěniny….).
2. K jogurtu, ovoci jezte pečivo.
3. Doplňte jídelníček větším množstvím zeleniny.
4. Udělejte si bohatší snídaně. Celozrnná houska a okurkový salát je málo. Přidejte si k tomu šunku nebo lučinu, cottage či tvarohovou pomazánku.
5. Dodržujte doporučení ohledně energetické hodnoty jednotlivých chodů. Zeleninová polévka na oběd s energetickou hodnotou cca 700 kJ  je 1/3 požadované energetické hodnoty oběda.
6. Nedostatečný příjem energie se projeví především v odpoledních a večerních hodinách i chutí na sladké. Sladkosti nejsou řešení.

Úkol:
1. Dodržujte doporučení k dosažení vyvážené stravy.
2. Hodnoťte svou stravu z pohledu energie (e-kalkulačka).
3. Nepodhodnocujte příjem energie. Méně neznamená více (větší efekt v úpravě hmotnosti).
4. Změna ve změně režimu je náročná i časově, je nutné o stravě přemýšlet. Vydržte!

Držíme Ti, Včielko, společně s Mgr. Eliášovou nadále pěsti!

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Průběh hubnutí: 1. týden - diskuze

  • to mám radost že v tom nejsem sama, teď už je to lepší a dokonce se to hnulo směrem dolů ale za ten první jsem se styděla
    Včielka   | 30.03.2011 16:22:23
    Reagovat | URL příspěvku
  • První týden jsme měly všechny blbě   , takže v tom nejsi sama .
    Časem se do toho dostaneš , držím palce      
    Small   | 25.03.2011 18:55:13
    Reagovat | URL příspěvku
  • Máš podobně blbí jídelníček jako jsem měla já v prvním týdnu  Nic si z toho nedělej. Časem to určitě vychytáš, je to moc změn na jednou a člověku to fakt mění celý den. Je s tim hrozně práce. Ale jakmile se do toho dostaneš, už to takové nebude a kylíčka půjdou krásně dolu   
    medox   | 24.03.2011 08:33:06
    Reagovat | URL příspěvku
  • ahojky
    Zařaď to celozrnné pečivo. Já už jsem schopná pít i kafe bez cukru a odolám i sušence na stole. Prostě nemám potřebu jíst sladké.
    Hlavní věc je vydržet :-) držím pěsti.
    famfara   | 24.03.2011 08:12:42
    Reagovat | URL příspěvku
  • Neboj, časem se do toho vpravíš...já se snažím,ale bez sladké tečky po hlavním jídle to prostě nedám.Sice jsem umínila porci sladkého(třeba jen slabý pláteček dortu,nebo jednu bebe sušenku, ale sladké musím mít)
    Hlavně vydrž!
    kamila   | 23.03.2011 22:04:18
    Reagovat | URL příspěvku
  • ten jídelníček určitě zlepšíš, věř si a půjde to, držím pěsti a těším se na další zprávy, ať jsou jen lepší  
    HankaŽ   | 23.03.2011 14:48:33
    Reagovat | URL příspěvku
  • je to cimdal lepsi
    tohle je taky super jidelnicek, jeste lepsejsi jak vcera   
    Nanuky uplne miluju, susene taky. Vzdyt nanuky se prece pri hubnuti doporucujou, hlavne takove ty tvarohove mise.
    zajic   | 23.03.2011 14:12:00
    Reagovat | URL příspěvku
  • Jsem si taky říkala-ty,jo to je super dieta.Bábovka,marcipanová tyčinka atd.No jo ,bohužel,nebylo to správně. 
    Honafa   | 23.03.2011 12:18:38
    Reagovat | URL příspěvku
  • Změna tam byla ale k horšímu jak už jsem psala tak jsem nevěděla že to běží a naopak jsem si dopřávala. Tenhle týden už to je lepší snažím se to hlídat a neudělat si ostudu. Říkala jsem si, ještě nejsem pod dohledem tak můžu. Bohužel nemám pevnou vůli a potřebuji nad sebou bič.

    Včielka   | 23.03.2011 11:16:59 | Reakcí: 1, poslední: 23.03.2011 14:03:18
    Reagovat | Zobrazit reakce | URL příspěvku
Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce