S.stana: 1. týden hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Stáňa zhubnout a co jí radí odbornice: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/sstana

  1. Jak probíhal první týden hubnutí
  2. Dotaz na nutriční terapeutku
  3. Doporučení nutriční terapeutky

Jak probíhal 1. týden hubnutí?

Aktuální míry:
Váha-80,6 kg (o 2,4 kg méně od začátku hubnutí)
Prsa: 106 cm (o 3 cm méně od začátku hubnutí)
Pas:95 cm (o 3 cm méně od začátku hubnutí)
Boky:111 cm (o 4 cm méně od začátku hubnutí)

Jídelníček

den 07:30 9:30 12:30 14:00 17:00 19:30 - 21:00
23. 5. chleba se sýrem + 250 ml Caro zubař hov. vývar s nudlemi, brambor, přírodní rolka se šunkou a sýrem káva 250 ml, 1 lžička cukr, bílý jogurt 150 g rohlík s Ramou, šunka, Bebe oplatky 60 g krajíc chleba s Ramou šunkou + sýr
24. 5. krajíc chleba s Ramou a džemem + 250 ml Caro rohlík s máslem a šunkou, káva + 1 lžička cukru vývar + špenát, 3 ks knedlík, 1 ks vajíčko káva s 1 cukrem, sušenky‚ Bebe 60 g rohlík s máslem, jablko, 1 dcl vinný střik 1x krajíc chleba s bulharkou domácí, jablko
25. 5. Caro, 1x krajíc chleba s Ramou a džemem káva s 1 lžička cukru, chleba s bulharkou hrachová polévka, rybí filé, přírodní brambor 100 g, salát káva rohlík s jablkem 4 trojúhelníčky pizza, tuňák salát zeleninový 
26. 5. Caro 250 ml, 1 lžička cukru,  2x chleba s bulharkou káva, rohlík s bulharkou zapékané nudle se sekanou, zelí kys. 50 g káva + vločkové keksy 60 g rohlík sojový + kedluben půl 3x krajíček slunečnicový chleba + Rama + šunka, jablko
27. 5.                              Caro + slunečnicový chléb 2x s Ramou džemem Termix 60 g, káva 3x kynutý knedlík s jahodou, máslo, cukr káva, vločkové keksy 60 g rohlík suchý, kedluben půl+  piškoty dětské asi 10 ks slunečnicový chléb, 2x kuřecí debrecínka, 1 ks rajče, 1 ks paprika, jablko
28. 5. Caro 250 ml, 1x krajíc se sýrem kirri  káva 250 ml, 1 lžička cukru, šáteček rýžová polévka, brambor. kaše + 4 ks menších žampionů káva, zákusek nudlový salát s kuřecím plátkem přírodní, 2 dcl červené víno nudlový salát, kuřecí stehno vrchní,  půlka kedlubny
29. 5. Caro 150 g, jogurt Dobrá mama borůvková s lupinkami káva, šateček kuřecí vývar s nudlemi, řízek a novy brambor, zelný salát káva rýžové chlebíčky 4 ks krajíc chleba se sýrem kirri

Pitný režim

Snažím se vypít 2l vody neperlivé a neochucené, ale dělá mi to problém.

Prohřešky

1 dcl vinný střik, 2 dcl červené víno, a to v sobotu na oslavě a zákusek.

Pohyb

Musím se přiznat, že jsem ještě nezačala cvičit.

S čím mám největší problém

S vážením potravin, nemám ještě digitální váhu. Dále mám problém dodržet pitný režim. Pořádně jsem začala až ve čtvrtek.

Dotaz na nutriční terapeutku

Mohu kmínový chléb nebo je lepší slunečnicový Moskva chléb? Kolik mohu dětských piškotů a rýžových chlebíčků za den, když váží 100 g?

Doporučení Mgr. Jany Eliášové, nutriční terapeutky

Milá Stanislavo,

časový rozvrh stravovacího režimu je v pořádku. Večeře ve 21:00 hod. je celkem pozdě. Samozřejmě záleží na době, kdy chodíte spát. Neměla byste jíst cca 3 (2) hodiny před ulehnutím. V kolik hodin chodíte spát?

Odpolední káva není jídlo, pokud to nedoplníte oblíbenou sušenkou či zákuskem. Rozdíl může být obrovský. Energeticky nelze jídelníček hodnotit – neuvádíte množství jídla. Sama se naučte hodnotit svůj příjem. Veďte si  záznam - co a kolik sníte. Jednotlivé chody by měly být energeticky vyvážené. Jako pomůcku, která bude jistě pro Vaše potřeby dostačující, použijte e-kalkulačku energetických hodnot potravin. Vy sama byste se měla naučit orientovat ve skupinách potravin. To Vám poslouží k dosažení vyvážené stravy, ale i o vhodnosti a nevhodnosti potravin v rámci těchto skupin. Váš jídelníček obsahuje celkem dost sladkostí. Bojujte. Nepomůže ani, když zvolíte keksy vločkové – rádoby zdravé mlsání. Studujte etikety a zjistíte, že obsah cukru i energie je srovnatelný s jinak běžně používanou sušenkou. Proč číst etikety? Je to pro Vás nejjednodušší způsob pro orientaci v širokém sortimentu potravin. Nezapomínejte na zeleninu. Ještě přidejte.

Jaké zvolit pečivo? V zásadě je lepší volit pečivo z vysokovymleté mouky, což je tmavé či celozrnné pečivo. Celozrnné pečivo je takové, které bylo upečeno z celozrnné mouky. U vícezrnného pečiva tomu tak být nemusí – obsahuje více zrn (i semínek přidaných uvnitř či vně). Do jídelníčku je samozřejmě zařadit můžete. Obsahuje vlákninu a v semínkách nenasycené mastné kyseliny, kterých v českém jídelníčku není nikdy dost.:-) Výhodou je i vyšší obsah vlákniny. Paradoxně může mít vyšší energetickou hodnotu než pečivo bílé, ale svými vlastnostmi je vhodnější právě pečivo tmavé či celozrnné. U piškotů je rozhodující, kdy a k čemu je použijeme – doplnění energetické hodnoty jednotlivého chodu jídla. 100 g piškotů obsahuje cca 1650 kJ (bal. = 120 g) a 100 g rýžových chlebíčků cca 1600 kJ. Nejde o to kolik za den, ale o množství (energ. hodnotu) v rámci jednotlivého chodu jídla.

Úkol pro Stanislavu:
1. Nepodceňujte energetický příjem.
2. Práce na změně denního režimu – zaměřit se na rozdělení stravy v čase a MNOŽSTVÍ .
3. Nezapomínejte na principy zdravé výživy.

Drž se rad nutriční terapeutky, uvidíš, že se brzy výsledky dostaví!

Tým Hubneme

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Průběh hubnutí: 1. týden - diskuze

Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce