Small: 1. měsíc hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Small zhubnout a co jí radí odbornice: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/small

Nebo také jak probíhal její 1. týden: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/small/prubeh-hubnuti a 2. a 3. týden hubnutí: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/small/prubeh-hubnuti-2-a-3-tyden

  1. Jak proběhl 1. měsíc hubnutí
  2. Doporučení nutriční terapeutky

Jak probíhal 1. měsíc hubnutí?

Zdravím všechny, co mě stále ještě podporují,

měsíc nové životosprávy je za mnou a já jsem velmi spokojená!! Tedy až na prsa, tam nebyl úbytek nutný a ani žádaný. Všechny kalhoty mám krásně volné, až plandavé, podprsenky bohužel taky. Nejspíš menší daň za hezčí postavu. Sice mám v původním plánu zhubnout o 10 kg, ale manžel už krafá, že žádnou vychrtlinu, do níž mám tedy ještě hodně daleko :-D, nechce. Tudíž vlastně už ani cíleně nehubnu. Jen dál pojedu na novém, lepším jídelníčku a uvidím, zda si váhu udržím či jestli ještě půjde dolů.

Mám ze sebe radost, že jsem se odhodlala do toho jít a hlavně vydržet, díky všem za podporu!!


Aktuální míry:
Váha: 77,5 kg (o 5,3 kg méně od začátku hubnutí)

Prsa: 94 cm  (o 4 cm méně od začátku hubnutí)
Pas:  76 cm (o 5 cm méně od začátku hubnutí)
Boky: 105 cm (o 3 cm méně od začátku hubnutí)

Stehna: ta jsem nikdy nepsala, ale mám tu taky moc pěkný úbytek: z 65 cm na 61 cm

Jídelníček

Nástupem do práce je můj jídelníček tak nějak časově rozhozený, ale snad výživově správný nebo alespoň ucházející. Hlad nemám!!

           
PO
28.3.
4:00 - 4:30 - káva s mlékem bez cukru, 60 g celozr. kaiserka, 10 g Flora, 1 pl. Eidamu 30 % 10:30 - 11:00- 100 g jablka, 135 g tvaroh s jogurtem ochucený od Madety 14:15 - 14:30 - 150 g nudle vař., 150 g krůtí m. + duš. zelenina, 100 g ok. salát 16:30 - 17:00 - 60 g celozr. kaiserka, 10 g Flora + 40 g Camembert,  200 g okurka 19:00 - 250 ml mléka
ÚT
29.3.
7:00 - 7:15 - káva s ml. bez cukru, 60 g žitný chléb, 10 g Flora + lžička džemu 11:30 - 12:00 - 100 g banán,  120 g bílý jogurt, 50 g fitness bageta 15:00 - 15:30 - 100 g vař. rýže, 120 g pečené kuřete, 200 g okurka 17:30 - 1/2 malé točené van. zmrzliny,  50 g pistácií 19:30 - káva s ml. bez cukru, 120 g bílý jogurt 2,5 % t., 100 g okurky
ST
30.3.
4:00 - 4:30 - káva s ml. bez cukru, 60 g celozr. kaiserka, 40 g Lučina 11:00 - 11:30 - 100 g jablka, 66 g dalamánek, 60 g Bonté 17:00 - 100 g vař. brambor, 150 g karbenátek, 150 g okurkový salát 19:00 - 19:30 - 100 g pečené kuře,  66 g dalamánek, 150 g rajče 20:00 - káva
ČT
31.3.
7:00 - 7:30 - káva s ml., 66 g dalamánek, 44 g lučina 10:00 - 150 g jablko 12:00 - 12:30 - 100 g vař. brambor, 200 g pangas s brokolicí, 150 g okurka 18.00 - 18:30- 150 g parmezánové bagety, 200 g rajče 21:00 -  káva, 135 g jogurt regurális

1.4.
7:00 - 7:30 - káva s ml., 66 g fitness bageta, 15 g brynza 10:00 - 100 g jablka, 135 g jogurt regurális 12:00 - 12:30 - 100 g vař. rýže, 120 g vepř. panenky + 2 lžíce sm. om., 150 g okurka 17:00 - 17:30- 2ks menší šunkové chlebíčky, 200 g č. papriky 22:15 - 100 g hroznové víno
SO
2.4.
8:00 - káva s ml., 63 g fitness bageta, 30 g Camembertu 10:00 - 100 g jablka        12:00 - 12:30 - 100 g vař. brambor,  110 g smaž. hermelín,  150 g okurka 15:30 - 1 malé pivo 10°, 1 mini indiánek  :-D 19:00 - 2 ks racio celozrnný toast , 120 g vepř. steak 200 g okurka
NE
3.4.
8:00 -  káva s ml. , 60 g celozr. kaiserka, 10 g Glora, 50 g tvaroh pom.    10:00 - 100 g pomeranč 12:00-12:30 - 100 g vař. brambor,  100 g vepč. pečená panenka, 150 g ster. zelí 16:00 - 60 g fitness bageta, 10 g Flora,  100 g č. paprika 19:00 - 2 ks vař. vejce, 60 g cel. kaiserka, 200 g okurkový salát

Prohřešky

Za tento týden zmrzlina, 2 ks chlebíčků a sobota asi tak nějak celkově není košér. 19. 3. byla oslava, takže na sebe prásknu 3 chlebíčky a kus dortu v průběhu dne. Prostě to vychází cca 2 sladkosti  (buchta, zákusek) za týden.

Pitný režim

2 - 2,5 l denně vody, neslaz. čaje

Aktivita

Prakticky necvičím, nemám na to čas a ani energii. Celý den v práci stojím nebo chodím. Pak ještě makám doma. Energie je na nule. Alespoň se tedy snažím udělat kliky a pár cviků na břicho a boky. Proto každý den dělám kliky 3 x 10 a cviky na břicho ze sestavy, někdy všechny, jindy třeba jen dva.

Doporučení nutriční terapeutky

Milá Blanko,

máte měsíc za sebou a zhubla jste o 5,3 kg. To je dost. Úbytek by se mohl zpomalit. Co je podstatné – změna skladby jídelního lístku. Volíte jiné potraviny – nutričně hodnotnější zároveň méně energeticky vydatné. A to nejdůležitější - jste se sebou spokojená.

Váš stravovací režim je stále vyváženější a vyváženější. Jen škoda časové nejednotnosti. Chápu, že pracovní režim nedovolí jíst shodně každý den. Přesto se snažte zachovávat v režimu-nerežimu určitá pravidla. Zkuste si určit hodinu, kdy budete jíst hlavní chod za den bez ohledu na to, zda začínáte den ráno ve 4:00 hod. nebo až v 7:00 hod. Nedělejte větší pauzy mezi jídly – 6 - 7  hod. (po, st). Vložte si do této pauzy třeba jen malou svačinu (jablko).

Jinak po energetické stránce je celkově jídelníček vyvážený. Energetický příjem se pohybuje mezi 6 000 – 7000 kJ. Držte se spodní hranice se 7000 kJ (pokud si hodnotíte jídelní lístek). Výběr druhů masa – výborný, mléčné výrobky v podstatě také. Správným výběrem masa (libová) a mléčných výrobků (nižší obsah tuku) ovlivníte příjem celkového množství kJ.

Jen pro představu uvádím hodnotu jednotlivých chodů dvou dnů Vašeho jídelníčku – POROVNEJTE – např. obědy. Myslete na to, že kombinace netučná ryba, brambory (100g) a zelenina je mnohem méně energeticky vydatné než oběd druhý (po 28.3.). Pro zvýšení energetického příjmu (v tomto případě není na škodu) můžeme zvolit jiný typ technologické úpravy např. zapečený pangas s bešamelem, brokolicí a pokrm je hned o 700 kJ hodnotnější. Kolik používáte tuku při vaření a jaký?

  snídaně přesnídávka oběd svačina večeře
PO
28.3.
4:00 - 4:30 - káva s mlékem bez cukru, 60 g celozr. kaiserka, 10 g Flora, 1 pl. Eidamu 30 % 10:30 - 11:00- 100 g jablka, 135 g tvaroh s jogurtem ochucený od Madety 14:15 - 14:30 - 150 g nudle vař., 150 g krůtí m. + duš. zelenina, 100 g ok. salát 16:30 - 17:00 - 60 g celozr. kaiserka, 10 g Flora + 40 g Camembert,  200 g okurka 19:00 - 250 ml mléka
6754 kJ 1551 kJ  785 kJ 2290 kJ 1653 kJ 475 kJ
ČT
31.3.
7:00 - 7:30 - káva s ml., 66 g dalamánek, 44 g lučina 10:00 - 150 g jablko 12:00 - 12:30 - 100 g vař. brambor, 200 g pangas s brokolicí, 150 g okurka 18.00 - 18:30- 150 g parmezánové bagety, 200 g rajče 21:00 -  káva, 135 g jogurt regurális
6133 kJ 1444 kJ 383 kJ 1173 kJ 2603 kJ?
(nevím, co je to přesně parmazánová bageta)
530 kJ


Blanko, jste výborná. Pokračujte a nesnižujte množství jídla. Zároveň neusněte na vavřínech, abyste se pomalu a jistě nedostala do starých kolejí.

Úkol pro Blanku:
1.    Jezte pestře a vyváženě.
2.    Těším se z Vašich úspěchů. :-)
 

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Průběh hubnutí: 1. měsíc - diskuze

Vložit příspěvekVšechny diskuze
Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce