Famfara: 3. měsíc hubnutí

Před tímto textem si, prosím, přečtěte, proč chce Doubravka zhubnout a co jí radí odbornice: http://www.babyonline.cz/maminka/hubneme-s-bol/famfara

Nebo také jak probíhal její 1. týden, 2. a 3. týden, 1. měsíc a 2. měsíc hubnutí.

  1. Jak probíhal 3. měsíc hubnutí
  2. Dotaz pro nutriční terapeutku
  3. Odpověď a doporučení nutriční terapeutky

Jak probíhal 3. měsíc hubnutí

Holky BOLky,

tak Vás všechny zdravím po dalším měsíci. Tentokrát úbytek 1 kg, ale zas víc cm přes boky. Už to nejde tak rychle jako na začátku, ale tím se netrápím. Za odměnu jsem si objednala nové plavky a sportovní kalhoty, tak jen budu čekat, jestli jsem zvolila správnou velikost :-)

Tento týden jsem jídelníček neměla ukázkový, ale asi mně v pondělí nesedla kombinace nektarinky a kefíru (i když normálně můžu jíst cokoliv). No nebudu to rozebírat, prostě mně bylo zle a zle, takže celé úterý hrůza a pak vždycky ráno jsem neměla na jídlo vůbec chuť. Na zeleninu jsem taky neměla chuť a to se mně normálně nestává. Ve čtvrtek jsem byla výjimečně v práci. Laborantka přinesla výbornou rybí pomazánku, takže jsem posunula oběd.
Jinak se snažím mít zastoupení všeho dle doporučení.

Aktuální míry
Váha:  81 kg (o 9 kg méně od začátku hubnutí)
Prsa: 98 cm (o 7 cm méně od začátku hubnutí)
Pas: 108 cm (o 12 cm méně od začátku hubnutí)
Boky: 105 cm (o 11 cm méně od začátku hubnutí)

Jídelníček

Den 7:00 10:00 12:00 15:00 18:30
Po
13.6.
2 ks rohlík 86 g, máslo 10 g, Eidam 30 % 51 g, kedlubna 177 g, káva s mlékem bez cukru 250 ml třešně 20 g zeleninová polévka 250 g, vepřové se šťávou, těstoviny nektarinka, kefírové mléko 1 % 200 g, 4 ks knackenbrot špenát, brambory, 1 vajíčko
Út
14.6.
banán     2 ks banán 2 krajíce chleba, Gervais 50 g, rajče
St
15.6.
2 ks cereální raženka, tavený sýr, okurek, káva s mlékem bez cukru 250 ml   brambory, dušená vepřová kýta banán  2 ks cereální raženka, Cottage 50 g, rajče
Čt
16.6.
Activia bílá sladká, 1 celozrnný rohlík, káva s mlékem bez cukru 250 ml chleba s rybí pomazánkou 2 ks chleba s rybí pomazánkou brambory, dušená vepřová kýta    rohlík se šunkou a máslem

17.6.
1 a1/2 rohlíku 56 g, Cottage 50 g, 100 g rajče, kafe s mlékem bez cukru   brambory, špenát bez vejce nanuk 2 celozrnné rohlíky, šunka 50 g, máslo 10 g
So
18.6.
1 celozr. rohlík, 230 g kedlubna, Cottage 50 g, káva s mlékem bez cukru Dobrá máma čokoládová těstoviny, rajská omáčka, masové kuličky rajčatový salát, 2 ks smaženého květáku 1 ks maso na grilu bez pečiva, jen se zeleninou
Ne
19.6.
krajíc chleba s marmeládou, kafe s mlékem bez cukru jablko rajská omáčka, brambory, masové kuličky kousek dortu vánočka domácí, 2 ks s máslem

Pitný režim

Není problém, stále piji víc jak 2 litry, obzvlášť v těch vedrech. Vodu s citronem, slabě ředěnou šťávu.

Prohřešky

Za celý měsíc by se jich pár našlo. Sem tam kousek čokolády, Termix nebo jogurty Dobrá máma. Tento týden to byl nanuk, ten jsem si nekoupila sama, ale dovezla ho mamka. Pak taky bábovka na snídani a vánočka není ideální, ale já jsem neměla na nic jiného chuť. Dokonce i zeleniny byl přebytek, což se mi normálně nestává. Prostě bylo vidět, že tento týden za moc nestál.

Pohyb

Stále Zumba 2x týdně, navíc jsme s dětmi pořád venku. K tomu práce na zahradě (sekání a odvážení trávy vždy 1x týdně), okopávání záhonků, zalívaní konví…. Posilovací cviky jsem cvičila na začátku měsíce, vždy ve dny, kdy nebyla Zumba, tento poslední týden jsem necvičila ani jednou.

S čím mám největší problémy

Nějaké velké problémy nemám, spíš mám málo času na zadávání jídel do kalkulačky a počítání kalorií. Trvá mi to vždycky dlouho, a jak to neudělám hned, tak se k tomu už nedostanu.

Dotaz na nutriční terapeutku

Jak je to s nízkotučnými jogurty? Kupovala jsem si bílý 0,1 % s tím, že je tam tuku málo, ale teď jsem narazila na komentář MUDr. Kateřiny Cajthamlové a ta psala, že je to pro změnu samý škrob. Že jíst se mají spíš věci s obsahem tuku 1-2 %. Má pravdu?

Odpověď a doporučení Mgr. Jany Eliášové, nutriční terapeutky

Milá Doubravko,

blahopřeji k Vašemu výsledku. Pravděpodobně se úbytek váhy zastaví úplně – hlavně nezačněte radikálně snižovat energetický příjem. Co je důležité – držet se principů zdravé a vyvážené stravy. To zvládáte. Důležité je si uvědomit i to -  co je špatné a snažit se toho vyvarovat.

Volila bych jogurty (tvarohy) s obsahem od 1 – 3 % tuku. Tyto jogurty dobře chutnají, ale rozhodně nemají podstatný vliv na celkový energetický příjem v porovnání s jogurty 0,1 %. Jogurty smetanové a řecké bych doporučila do jídelníčku nezařazovat. Průměrně obsahují 8 % a více tuku. To platí i pro ostatní mléčné výrobky. Bílé jogurty s obsahem tuku 0,1 procenta pomalu ustupují z trhu pro snižující se zájem spotřebitelů o beztučné potraviny. Hustota jogurtu je dána i množstvím tuku, pokud tuk není obsažen, musí být nahrazen jinou složkou.

Úkol pro Doubravku:
1. Vydržte!

Jen tak dál, Doubravko, držíme Ti palce!

Tým Hubneme

Diskuze » Poradna »
Sdílejte článek
Poslat odkaz příteli Vytisknout článek

Průběh hubnutí: 3. měsíc - diskuze

Vložit příspěvekVšechny diskuze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Další informace
Inzerce