Inzerce
Inzerce
Inzerce

Integrace po sté :-) - diskuze

  • Integrace po sté :-)
    U nás ve třídě proběhly třídní schůzky. Často po podobným aktivitách mívám přemýšlecí chvilku o integraci. Je dobrá nebo špatná? Našla jsem už negativa i pozitiva jak pro třídu tak pro integrované dítě. Ale tyhle schůzky mi dali zase podnět k přemýšlení. Paní učitelka si stěžovala, že se s dětma doma nikdo do školy nepřipravuje. Děti ne jen že neumí co by umět měly, ale ještě nejsou vůbec zvyklé na pracovní chování. Něco jako tady si sedneš a 15 minut budeš dělat co máš většina vůbec nezná. Krátkodobá i dlouhodobá pamět naprosto netrénovaná. Jediné děti které vysloveně pochválila byl můj Tonda (autista) a hočička po mozkové obrně. Obě děti integrované. Je to proto, protože já i maminka holčičky víme o nedostatcích dětí a víme co mají rozvíjet a rozvíjme to. Obě dvě děti jsou zvyklé z domova pracovat aby tzv. dohnaly ty děti zdravé. Takže mají ty správné návyky co se hodí do školy. Nechci něják paušalizovat určitě je plno připravených neintegrovaných dětí. Tahle sytuace je vysloveně v naší třídě. Ale potěšilo mě to a přijde mi to jako pěkný argument pro integraci. Když i vzpomenu jak se ta třída a skola bránila, tam Toníka vůbec přijmout. První měsíc jsem snad každý den telefonovala s paní učitelkou, protože pořád něco bylo. A teď je to jeden z nejšikovnějších žáků.
    Ještě mi bylo řečeno, že děti si na něj naprosto v pohodě zvykly. On má celkem zásadní problém s udržení pozorosti. Občas se v hodině plazí po zemi nebo něco vykřikuje. Paní učitelky dětem vše vysvětlily a dětem to nevadí. prý ho berou jaký je, nerozptyluje je to, neruší je to. A to jako skutečně. Já se úplně vyděsila, když mi to říkala a ona že ne, že v pohodě děti pracují nerušeně dál. Že prý každé dítě vyrušuje....jen každé jinak a většinou vyrušují společensky přijtelnými způsoby a on prostě divně.....ale jinak si tam nikdo s nikým nezadá.
    Já se k povinné integraci stavěla spíš odmítavě. Ale čím víc to vidím v praxi tím víc se mi to líbí.
    A pro ostatní děti je to podle mě přínos. Viděla jsem v šatně chlapečka, co viděl že má toník problém se vysvléct a zažal už už nabírat k řevu. Chlapeček k němu přišel pohladil ho a s šálou mu pomohl a potom mu říkal jak má dál postupovat při svlékání a oblékání. Se toník něják zasekl. Podle mě to vychovává i zdravé děti k respektu.
    samickasmladyma   | 16.01.2017 12:56:15 | Reakcí: 18, poslední: 19.01.2017 06:32:12
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: Integrace po sté :-)
      Budu mluvit za skolku-napred kde pracuji..to ze rodice nic s deeckama nedelaji je pravda..jen s jednim autikem matka pracuje a silene to jde poznat a pokroky jaou velke..zbytek je falt tragedni....to ze ostatni deti je beriu je fajn.u nas zadne rozbroje nejsou..ale par deti(pri ukolech-hlavne predskolaku) maj problem s tim ze kdyz autik zacne vydavat zvuky.vyvede je to z koncentrace a vadi jim to.a nedokazi se zacit soustredit znovu..ale ty deti nektere potrebuji iplny klid.nekdo to nevnima...pomahaji si vzajemne sici..
      A ted ms kde mam deti.je tam holka a tobimu nevadi jako osoba.ale porad rika ze sttasne rve(hulaka) a je z toho boli hlava.thea se ji boji(ale ta se hoji vseho) a ikdyz my,ucitelky a vsichni detem rikame ze je nemocna a nemuze za to..sam tobias rekne ze je to strasne otravny a ma toho revu za celej den plny zuby.a je rad kdyz holka chybi..a myslim si ze ve skole by mu to vadilo o to vic..
      amalie2011   | 16.01.2017 13:40:22
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Integrace po sté :-)
        JJ Tonda když byl ve školce v té autistické třídě asi tři děti fakt jako houkaly a vydávali hlasité zvuky Pamatuju že mu to tehdy taky vadilo.
        Tonda naštěstí takové projevy moc nemá. Mě by to rušilo i v dospělosti. A tam je právě ta neurčitelná hranice kdy je integrace ještě fajn a kdy už ne.
        samickasmladyma   | 16.01.2017 13:53:49
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Integrace po sté :-)
        A usměrňuje ji někdo? Měla by mít asistenta, ne?
        Calamity J.   | 16.01.2017 13:55:07
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Integrace po sté :-)
          Jojo.ma asistenta i ji usmernuji..ale to decko neposlechne...vidim to sama..nekolikrat mu v praci reknu ze se nehojka nekrici atd..a on?rve dal;))ale ti nasi autici krici jen ibcas...ta holka u tobika rve fakt furt..aji kdyz tam dojdu..
          amalie2011   | 16.01.2017 14:00:55
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Integrace po sté :-)
      Já nevím nám na inkluzi nejvíce vadí asistentka.Jak jde čas tak děti dospívají a holky se dost Jardovi smějí a ona ho hájí,což je v pohodě,ale pak se mstí jinak.
      Přitom jsou na Jardu zvyklé od 1 třídy i na asistentku,je to furt ta samá.
      Honafa   | 16.01.2017 15:56:28
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Integrace po sté :-)
        Já tím, že Tonda je vždycky někde kde je asistentů hromada to ani nevnímám. Mě tam asistenka přijde normální- Ale ta Tondova se mu do věcí moc neplete nechává ho i si nabít čumák. Třeba o přestávkách by n něj mohla dohlížet víc dle mě :-) Nadruhou stranu zase to dítě musí mít prostor volnosti a i možnost nezdaru a tak. Je asi správné že mu úplně neušlapává cestičku. Tím pádem si Tonda normálně hraje s klukama, je v takovém gangu :-) být jeho asistenka já zakážu mu to. A přesně proto nemá být asistentka matka....
        samickasmladyma   | 16.01.2017 16:06:45
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Integrace po sté :-)
          Aha.
          Ta naše byla kdysi strašně fajn,s malými dětmi to uměla. Ted ty puberťáky nedává.A to má Zuzka fakt hodnou a klidnou třídu.Jardovi furt ušlapá cestičku i tam kde to není nutné.Pak se diví,že se s ním nikdo nebaví.
          Honafa   | 16.01.2017 16:10:16
          Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Integrace po sté :-)
      Vím že mít jiné dítě je složité, ale já si stojím za tím že do normální třídy nepatří. Klidně ať jsou součástí školy takové třídy, ale ať jsou samostatně a mají svůj individuální plán. Můj kluk má teď taky taky jiné dítě ve třídě, bez asistentky, a vadí mu to. Je jiný a nezapadá.. A priznam se ze ve svem okoli neznam nikoho kdo je z toho nadsen, a to znam dva rodice co maji postizene dite, jednoho zaclenili a jsou vsichni nestastni, druhe nastesti zustalo ve specialce, ale tam si to prosadili, protože uz to jednou zkouseli v malotridce a asistentkou a neklaplo to...
      moninif   | 16.01.2017 19:40:12
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: Integrace po sté :-)
        Já byla ze začátku spíš proti té povinné integraci, ale na podkladě zkušeností asi měním názor. Ono totiž u Tondy v tom nultém ročníku jsou děti vesměs s problémem. A některé jsou mnohem horší než Toník nechápu jak je ta všechny učitelka zvládne. Ale diagnosu ty děti nemají. Nevím jestli jim něco je nebo jsou to fakt nevychovaní nezvládnutí grázlíci. Každopádně vyrušují tisíckrát víc a nic na ně neplatí. Tak si zase říkám jaktože tihle do normální školy můžou a postižené dítě by nemělo.
        Se mi líbí nulté ročníky, tam by se to mělo protřídit, případně dovychytat.
        Speciálky jsou super. Starší kluk chodí do speciálky a jsem s tou školou ohromně spokojená, ale.....Co vidím jako negativum. Když je problémové dítě jen mezi problémovíma dětma, nemže si vytvořit normální vzorce chování a ani si zajistit běžné sociální vazby. Přátelství a tak.
        Tonda je třeba ve třídě hodně oblíbený. Kupodivu je v alfa skupině.
        Ale naprosto souhlasí že nelze aby jedno nezvládnutelné dítě narušovalo chod třídy a výuku všem dětem.
        samickasmladyma   | 17.01.2017 06:28:41
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Integrace po sté :-)
          To máš pravdu s těma sociálníma vazbama, Karolína byla ve speciálce a NEMÁ nikoho s kým by trávila volný čas, buď čumí v pelechu na mobil anebo čumí do zdi. Když jde ven, jde sama projít se... V minimálních případech jde někam s někým(mimo nás z domu, to nepočítám).

          Štěpán pár kamarádů, nevím jestli je to ten správný výraz, má, sem tam pro něho dojdou i ven, ale bohužel to jsou taky takoví ti malí grázlíci:-(.
          inediam   | 17.01.2017 07:04:48
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Integrace po sté :-)
            Mě tohle u staršího právě mrzí. Toník povídá jak si hrál s tímhle a s tamtím a on je takový zaizovací typ, takže má na všechny čísla a volají si, domlouvají si návštěvy nebo jdou ven. Pepík je pořád sám a nikoho takového nemá. Ve škole taky sám, když mluví o jiném dítěti tak v souvyslosti že házelo židlí nebo tak. Pak je nevýhoda že rodiče děti do těch speciálek svážej z různejch míst, takže ani ven si hrát jít nemůžou společně.....
            Tohle je hlavní a v podstatě jedinej důvod proč se tý speciálce tak bránim. Ale Pepík by byl v normlní škole chudák, to by byla šikana jako blázen. On je jiný od pohledu. Toník v jeho věku pokud ho to nechytne, to bude podobné jako u vás, zase tak odlišný pro ty děti není. Ale to věkem se bude zhoršovat.
            Bychom se chtěli stěhovat z Prahy, a místo toho hledáme podle toho kde mají jakou speciálku :-)
            samickasmladyma   | 17.01.2017 07:34:51
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Integrace po sté :-)
              Ano, to svážení z různých míst, to je ono. Na té základce jsou přeci jen všichni (nebo skoro) z bližšího okolí a tak si mají ty děcka možnost najít si někoho kdo jim pasuje. Kdežto záklaďák se venku tzv. foftškolákovi jenom posmívá.

              Já se tiše modlím, aby se to u Štěpána nezhoršovalo, páč mám strach co já s ním budu dělat, až bude velký:-(. Zatím máme toho staršího, ten ho ve všem vede a posunuje, ale taky už má svoje kamarády a do budoucna se furt nebude chtít otravovat s mladším bráchou čemuž se nedivím.

              Taky bych ráda stadyma šla do pryč, ale už jsem psala kdysi, nechcu dávat kluky jinam do školy, mají dobré učitelky a bohužel tady nic není:-(. A když jo, tak je to malé anebo škatedé:-(.
              inediam   | 17.01.2017 08:18:15
              Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: Integrace po sté :-)
          když tak nad tím uvažuji, tak asi jo, některé děti integrovat určitě jdou, protože dřív se to tak neřešilo, a to že ve třídě byl někdo jiný, tak prostě byl, i my jsme měli ve škole kluka, nadaného, určitě nějakou tu diagnózu by dneska měl... Takže ano, ale s rozumem. Nemůže přece být ve třídě někdo, kdo nestíhá, má úlevy a ještě různě houká a běhá po třídě... A hlavně on by se měl přizpůsobit většině a ne aby se přizpůsobovalo vše jednotlivci jak se to bohužel dneska děje. Jeden nestíhá, tak mají smůlu všichni. On nemůže jít na výlet, neb je nezvladatelný, tak nejde celá třída... Tohle mi asi na tom vadí nejvíc...
          moninif   | 17.01.2017 08:39:56
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: Integrace po sté :-)
            Jo to tohle naprosto chápu že ti vadí mě by to taky vadilo a taky se právě snažím aby Tonda tohle ostatním nedělal, zase nadruhou stranu jako rodič pro něj hci to nejlepší. Ale pokud dítě nestíhá a stejně má fakt plno úlev tak je otázka jestli je jemu samotnému prospěšné tam být. A to je přesně na tom jak racionálně a reálně přemýšlí rodič. Tonda přípravku dává pěkně, půjde teda i do normální první třídy. Ale jestli se to tam bude hroutit nevidím důvod nedat ho do speciálky.
            On většinou kazí vše spíš sob než ostatním. Jednou se jim hrozně sekl v divadle. Už tam byli a on že dovnitř nejde. Naštěstí přesně od toho je asistentka. Základem všeho je schopná učitelka a asitentka.
            Já myslím, že když to tyhlety ženský uměj a jsou aktivní atd. že problém nebude.
            U nás byla luxusní školka, inkluzivní jako blázen. A problémy prostě nebyly, nikdo si nestěžoval pohoda.....nikdo netrpěl.....děti spokojený. Protože to ten personál uměl. Toník má ted skvělou třídní a tvrdou asistenku :-) V první třídě budou mít někoho jiného a vše může díky tomu být úplně jinak.
            Takže já jsme asi zase u svého starého názoru integraci ano ale se schopným a ochtným personálem a přispůsobeným podmínkám, takže plošně zase ne :-)
            Jinak Toník je v družině bez asistentky a v pohodě.
            samickasmladyma   | 17.01.2017 09:01:51
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Integrace po sté :-)
              Tak tak, u Štěpána se obě doplňují. A to je podle mě základem.
              inediam   | 17.01.2017 09:35:19
              Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: Integrace po sté :-)
              S tim.vic nez souhlasim...s jednou ucou jsme jako jedna.a na detech to jde videt...i psCholozka.inspekce nam rikali ze je uzasne jak sme propojeno i bezeslov..bohuzel s druhou kolegyni to nekde a taky ta atmosfera ve tride a hlucnost a neposlusnost deti je znat az moc;(
              amalie2011   | 19.01.2017 06:32:12
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Integrace po sté :-)
      zvonilka ve tride s 25.detmi ma problem jen uz z normalnima...4 kluci a 2 holky nonstop vyrusuji,kecaji atd a kdyz sedi hned za ni v lavici, tak uz blbne diktaty a pisemky...ucitelka je ruzne porad toci po tride,at se ty klidnejsi deti zase vrati na jednicky  a ze zvonilka se nezastavi a je hranicne na adhd,tak ve skole vydrzi v pohode a je chvalena...ale v kazde tride je par nevychovanejch deti,kde uz se od 1. tridy davaji 5,poznamky apod a rodicum je to asi nejak jedno..proste ucitelka je prej kra...a predstava jak tam dam hopika,ktery udela veci za 2 minuty a zbytek se bude silene nudit a zacne chodit a pomahat jinejm a chtit se kamosit..no nevim,kdo bouchne driv...jestli deti nebo ucitelka  a nejsem si jista,ze by se mi takovej hopik libil u zvonilky ve tride...vyrusovat ji apod...nic moc
      Liberte   | 17.01.2017 06:14:11
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: Integrace po sté :-)
      Rodiče mormálních děcek budou vždycky držkovat a chápu je...
      Štěpán má chování hrozné, děcka se s ním nebaví, ale p. učitelka říká, že ani on sám za něma nechce chodit, je na normální základce, má asistentku.
      Na rodičáky chodím s hrůzou, co zase vyvádí i když vedeme systém vzkazů, kdyby něco tak mě pozve... Dlouho nezvala...
      No a jak bývá ta hromadná schůzka tak vždycky před všema vyzdvihuje takové ty všeobecné problémy těch děcek(nemají pomůcky, chodí pozdě a já nevím co) a ani jedno se to nikdy netýká mojeho děcka.
      Co se učení týče, on je naštěstí chytrý a chápavý(za to jsem nejšťastnější), ale bohužel ty jeho psychické stavy:-(. Jemu se nechce a hotovo, vykřikuje, že je debil a musí s ním asistentka pryč, ale to záleží na momentálním rozpoložení, fakt stačí mžik a je to jiný kluk:-(.. A to mám domluvené s p. učitelkou, aby ho nešetřila a nedávala mu úlevy, až v krajní nouzi a dodržuje to. Kdyby neměl dobré výsledky nemá jedničky, mívá mezi něma i ty ostatní, klidně i 4 (zatím jednu) ale pro něho to je stejný účinek jak pro normální děcko.

      Za mě jsem ráda, že je možnost dát poruchové dítě do normální školy. Zatím je teprve druhák, uvidíme časem, třeba názor změním.
      inediam   | 17.01.2017 06:55:21
      Reagovat | URL příspěvku

Téma: Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? (strana 969)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×