Inzerce
Inzerce
Inzerce

České sociální zabezpečení pro tatínky :-) - diskuze

  • České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
    Asi jsme s Monikou níže dnes na stejné vlně. Zrovna jsem řešila problematiku z jiného úhlu. Běžně mají kolem mě děti v péči matky, otcové na ně neplatí nebo stále bojují za to, aby platili co nejméně. Asi jsme my ženy opravdu schopnější, když je tak obrovská zodpovědnost - výchovná i finanční na nás, tohle stát tiše toleruje. Žena je tedy ve 24hodinovém nasazení u mimin, pak se to postupně snižuje a měla by ještě na to dítě vydělat, protože jí tatínek dítěte buď neposílá nic, nebo má soudně určen směšný poplatek kolem 2 až 3 tisíc měsíčně...
    A situace z jiného úhlu pohledu. Pokud to máte doma tak, že muž má denně 8 hodin, kdy může nerušeně pracovat, zlepšovat tak svou kvalifikaci, plat, tak se poměrně slušně zabezpečí do důchodu. Ale žena, která v této době pečuje o děti, o rodinu, nemá mnohdy 8 hodin na práci, musí navíc odpoledne naběhnout na novou směnu, rodina musí něco jíst, chodit v čistém oblečení, u nestandardních dětí je musí ještě matka vést apod., tak této ženě se tímto nezvyšuje částka pro důchod, ani jí nepřipadne část manželova, kterému umožnila nerušený pracovní život a ještě navíc zajistila, aby jej děti milovaly. Mnohdy více, protože přijíždí pouze jako jejich společník, ne ten, kdo by po nich vyžadoval nějaké povinnosti. No, nemají to ti chlapi od přírody i státu dobře zařízené :-).
    Calamity J.   | 26.04.2016 11:19:46 | Reakcí: 33, poslední: 06.05.2016 15:10:41
    Reagovat | Skrýt reakce | URL příspěvku
    • \
      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        pěkně napsané... Asi to dám přečíst mému stále ještě manželovi...
      moninif   | 26.04.2016 11:27:18
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        Děkuji, možná by si to spíše měli přečíst z toho ministerstva, jak sice srší nápady, ale přijde mně, že postrádají priority 
        Calamity J.   | 26.04.2016 12:50:01
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
          tak ale jak jsem psala níže, tak vlastně stát otce v tom, že mají pracovat a ženy se starat, podporuje :-) Chceš se jako otec starat, dobře, ale najdi si partnerku, která si s tím pomůže     Asi bychom se fakt měly vzbouřit  
          moninif   | 26.04.2016 14:36:17
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
            Takže on je vlastně v otcovství považuje za nesvéprávné - téměř. Ale mohou si za to tím přístupem z velké části sami. Utíkat před zodpovědností a nechat vše na ženě těžce uplatnitelné s malým dítětem na českém trhu práce není příliš vyspělý přístup.
            Calamity J.   | 26.04.2016 16:25:59
            Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
      Svatá pravda.
      tygřímáma   | 26.04.2016 11:30:38
      Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
      Jo, na ministerstvo to pošli, protože to je bohužel tvrdá realita. Taky si tohle kolikrát říkám, jak je to nefér a ještě je matka za blbku, když si dovolí požadovat po otci nějaká pravidla soužití (jak např. četnost návštěv hospody - což mě mimochodem naprosto drtí v tomto duchu postavená reklama na asi Fernet - už se ho nenapiju!).
      A to s tím důchodem je prostě fakt. Jediné co nás ženy může utěšovat je statistický poměr délky života mužů a žen - takže: vybereme si to na vdovském důchodu...
      Sunny   | 26.04.2016 15:27:27
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        :-) ten cynický závěr je pěkný. U mých rodičů to bylo naopak, otec byl necelých 22 let vdovcem.
        Calamity J.   | 26.04.2016 16:22:05
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        Poslední věta je super  
        Ady.S   | 26.04.2016 20:27:22
        Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        Vybereme si to na vdovském důchodu... tys to zabila            
        nadule1   | 27.04.2016 06:51:16
        Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
      úžasně napsané Jani a jen a jen pravda. Jen mám strach že v dnešní době je stále alimenty ve výši 2-3tisíc ta lepší varianta. Spíš se jen vzdáleně této částce přibližují a i když všichni víme že i tato hranice nedostačující nic jiného nezbývá
      Ady.S   | 26.04.2016 20:40:17
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        Ady, to je šílené, když si jenom vezmeš, kolik stojí nájmy nebo koupě bydlení... To aby měl člověk silné rodinné zázemí i po finanční stránce.
        Calamity J.   | 27.04.2016 09:29:08
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
          Jani a to ti někteří ještě řeknou že alimenty nejsou na bydlení ale na potřeby dítěte. Je to mazec.
          Ady.S   | 27.04.2016 09:57:42
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
            Takže dítě může být bezdomovec, ale bude mít za alimenty iPhone    Tedy za ty, co posílají čeští tatínci, asi ne. 
            Calamity J.   | 27.04.2016 12:50:56
            Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
          hele a já si třeba zase myslím, že v některých případech je 2000 dostačující, jindy nestačí ani 5000,- na měsíc, záleží jak je dítko staré, jak tráví volný čas, kam chodí do školy, jak často tatínek s na výchově podílí atd... V určitém věku, kdy už je dítě samostatné, si myslím, že náklady by měly jít půl na půl.. Aspoň my to tak s chlapem máme nastavené...
          moninif   | 27.04.2016 18:22:04
          Reagovat | URL příspěvku
          • \
            RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
            Mončo, za situace u vás to tak možná jde, ale když je nasazení matky mnohem větší a i přes den nevyhnutelné - extrém je pak péče o postižené dítě - tak by finance měly být na tom druhém rodiči, takováto matka si nikam do práce odskočit nemůže, ani si nejsem jistá, zda by ji našla.
            Calamity J.   | 28.04.2016 14:43:14
            Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
              však to píšu, že záleží na mnoha okolnostech... Jasně, že když se chlap nestará, dítě potřebuje péči, tak by to mělo jít za chlapem, a brát v potaz nejen potřeby dítěte, ale kompenzovat i to, že matka se stará... Koukám, že ty teď řešíš zcela opačný a mnohem častější jev, že chlap dává ruce pryč...
              moninif   | 28.04.2016 15:14:11
              Reagovat | URL příspěvku
              • \
                RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                Ruce pryč záměrně nedává, ale je fyzicky stále pracovně pryč :-), takže je péče a organizace na mně. U sebe mě spíše napadá ten důchod :-), ale ten asi stejně naše generace bude mít směšný. Manželovi samozřejmě vyhovuje, že děti mají zázemí a od jakýchkoliv lukrativnějších pracovních nabídek mě odrazuje :-). Ale psala jsem to spíše na základě stávající situace u paní, se kterou jsem se setkala, dále u kamarádky, která řešila před lety situaci, kdy otec ze sebe najednou začal dělat chudáka bez peněz, tuším s několika hypotékami, které by mu jistě jako chudákovi banky přikleply :-), do toho jsem si vzpomněla na Ady. To byl ten prvotní moment, kdy je zodpovědnost úplně celá na ženě. Samozřejmě mám i opačné případy - kamarády, se kterými zase manipulují a ošklivě jednají ženy, které u soudu dělají zase chudinky ze sebe, snaží se vydírat přes děti a vydřít z nich u rozvodu co nejvíce peněz, ale to by byl zase jiný diskuzní příspěvek. U stávajícího šlo hlavně o zodpovědnost k ženě a dětem, kterou dnešní muži na rozdíl od předchozích generací vůbec necítí. Hlavně k těm dětem je to ošklivé.
                Calamity J.   | 28.04.2016 15:47:07
                Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                  Jani popravdě chlap si málokdy připustí to co jsi napsala v úvodu že ženská vlastně dělá furt a odmněna finanční za to není. Vím kdysi jsme se naživo o tom spolu bavili. Částka je směšná ale někdy to za ten klid doma stojí. Když jsem loni měnila Ondrovi jméno, jsem hodně zvažovala že bych se naoplátku vdala alimentů, naštěstí to nebylo třeba uvažovat o tom vážně. Ale když si vzpomenu na dobu rozchodu, kdy jsme spolu dokázali vše rozhodnout a pak na dobu kdy do něj hučela ta jeho a vše najednou bylo jinak. Brrr ... jsem ráda za to co mám, relativně slušné peníze a minimální zájem.
                  Ady.S   | 01.05.2016 20:38:05
                  Reagovat | URL příspěvku
                • \
                  RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                  ja jsem nekde mimo diky muzi....okamzite pochopil problem s ditkem,moji nepraci, a resi,at mam v duchodu penize....prave proto chce spolecne zdaneni, ,spolecny duchod....on plne cape moji praci pro deti a rodinu a odklada mi penize na duchod...a ted sam vidi,ze nestihl uz 9 dnu vysat a nechape,kdy se to da delat.  a to pere,vari,venci vse zive v dome,jkoupe.apod.. 
                  Liberte   | 02.05.2016 13:04:39
                  Reagovat | URL příspěvku
                  • \
                    RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                    Kde se takový muž půjčuje :-)?
                    Calamity J.   | 02.05.2016 17:58:19
                    Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                        že jo? Taky by mě zajímalo... I když pravda, ve svém okolí znám pár takových, bohužel zadaných    
                      moninif   | 02.05.2016 19:34:17
                      Reagovat | URL příspěvku
                    • \
                      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                        nepujcim...zazraky se obcas deji a me se stal...nejlepsi je ale tvrzeni me byvale zname,ze jsem zavisla na muzi a ze to neni dobre pro muj rozvoj a budoucnost...no ona je rozvedena, misto prochazek s ditkem dela do vecera,o vikendech,dite je stejne u taty nebo samo na zahrade ,neb bydlej porad v jednom dome,kazdy na scem patre,ale je podle ni nezavisla,budoucnost ma jasnou apod...muz si spocital ,ze je levnejsi kdyz jsem doma a deti maji vse v klidu zajisteno,nez jezdit do prahy,nestihat absolutne nic a dostavat za to po odecteni nakladu na dopravu,obleceni,stravu maximalne kolem 3000 kc a jeste vsechny honit jak nadmutou kozu  a ja s tim souhlasim..ted se neresi nemoci,vylety,krouzky..nic,..ted videl sam ve stredu,ze co rozvezl det do skol,me na kontrolu,pak se psem,uvaril,jel pro det,poklidil a zjistil,ze nestiha krouzek a ze je vlastne totalne grogy 
                      Liberte   | 03.05.2016 06:43:05
                      Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                          upřímně, mě by taky vůbec nevadilo být na muži závislá, pokud by dokázal ocenit co dělám... Nevím kde ve společnosti se stala chyba, že najednou požadujeme rovnoprávnost, žena musí pracovat, když je doma a závislá na muži je divná... Za dob komunismu? Já jsem okolnosti byla sice donucená se o sebe a dítě postarat, ale aspoň mám štěstí, že jsem ze 2/3 pánem svého času, takže dítě tím doufám moc netrpí, i když teď v nové práci cítím, že to skřípe trochu víc, ale už taky začínají chápat, že mě nezmění :-) Jako asi být úplně doma bych nedokázala, ale bohatě by mi stačilo se realizovat jen pár hodin v týdnu :-) Ale to ty máš taky tak, ne? Když to jde...
                        moninif   | 03.05.2016 09:22:42
                        Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                          mam neco malo realizace a cekam az hopik zacne s druzinou a budu moc obcas neco delat i jako ofiko praci..ale proste jsem se rozhodla mit deti a tim ,z e je jedno jake je,proste nebudu delat kariery,ale pomuzu mu se zivotem,a druhemu to take prospiva vic nez byt do vecera v druzine...a pokud to lze utahnout financne,tak si myalim,ze je to mnohem lepsi,nez si vybijet sve ambice u cizich...mozna jsem divna,ale nejsem feministka,,,emancipace je sprvna,to jo,ale za kazdou cenu byt svobodna a volna mi nejde dohromady s tim byt matka a navic matka postizeneho ditete a kdyz mam k tomu muze,ktery se chce o deti starat a dat jim start do zivota,tak jde veskere svobodne rozlitavani se do pryc...protoze maloktery chlap ustoji dlouhodobe postizene dite a tudiz me reci feminizovanych zen nerozhazuji,ale naopak me nuti vazit si vic toho,ze mame zazemi a deti jsou stastne
                          Liberte   | 03.05.2016 11:24:13
                          Reagovat | URL příspěvku
                        • \
                          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                          Byla jsem připravena pro kariéru muže udělat cokoliv. Dnes však fandím holkám mladé generace, které si uchovávají vlastní nezávislost, nevdávají se, byť děti ve vztahu mají. Muži s tou emancipací za námi značně pokulhávají. A není to tím, že my jsme jim neumožnily býti muži. Oni jimi jsou líní být.
                          Calamity J.   | 04.05.2016 11:35:42
                          Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                            tak to ja nebyla pripravena nikdy se chlapovi obetovat...a nemusim ani ted..ani on nedela karieru...voli sice nizsi plat,totalne seda eminence,vi o nem jen uzky kruh specialistu,ale za to ma praci na max. 8 hodin denne a jeste spousty vyhod a ulev kolem pracovni doby,zadne vyjezdy a sluzebky,pokud on nerekne apod..tudiz je doma s detma jak chtel byt...kdyby chtel karieru,tak dela minimalne za 180 K a doma se nekdy potkame 
                            Liberte   | 04.05.2016 12:05:20
                            Reagovat | URL příspěvku
                          • \
                            RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                            A já si stejně myslím, že si my ženy částečně za to můžeme sami, a je to všechno, i u chlapů, dáno výchovou, prostředím (okolím) ve kterém vyrůstáme...
                            Já třeba naopak jsem chtěla být nezávislá, asi díky tomu v jakém prostředí jsem vyrostla, ale čím jsem starší, tím víc si myslím, že je to špatně... Žena a muž má životě své role, a nějak se to vytrácí, a až v dalších generacích se uvidí, zda je to správná cesta, nebo slepá vývojová ulička...
                            moninif   | 04.05.2016 21:09:02
                            Reagovat | URL příspěvku
                            • \
                              RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                              Jasně, že žena nemůže být mužem, ani plastika nedodá potřebné vlastnosti a schopnosti jako plození dětí apod.:-), stejně tak naopak. Hlavně rodina je tým, kde má každý svou roli. Jsem ráda, že jsem se dopracovala k tomu, že automaticky doma děláme to, co, cítíme, že je v naší náplni. Už dokonce drahá polovička udělá i pro něj ženské práce, když vidí, že nevím, kam dříve skočit :-).
                              Calamity J.   | 06.05.2016 12:44:32
                              Reagovat | URL příspěvku
                      • \
                        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
                        Přesně tak. Ono upřímně, manžel by byl nejraději, kdybych byla doma na plný úvazek. Což jsem byla, ale dlouho jsem to nevydržela :-). U druhého, které také potřebuje zvláštní péči, se moje nevydržení promítlo do publikační činnosti, kdy z těch knížek těží Ríša dodnes. Sice to ostatní nazývají kariérou, ale byla jsem vždy směřována naší potřebou. Vždy říkám, že jsem se díky dětem vzdala kariéry, abych si našla jinou  . Co mám však jinak, než zřejmě u Vás, tak tu jistotu do budoucna. Ale to by asi nebylo tak sexy, že? :-).
                        Naprosto také souhlasím s Tvým názorem níže, že málokterý muž zvládne setrvat v rodině s postiženým dítětem, v tomto byl unikátem můj otec, kterému se dodatečně klaním. Manžel to zatím zvládá, což je při jeho stávající zahraniční misi dost náročné, protože s postiženým dítětem nemáš nikdy ten komfort přijet do "normální" atmosféry, stále musíš něco řešit :-).
                        Calamity J.   | 04.05.2016 11:33:07
                        Reagovat | URL příspěvku
            • \
              RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
              nenajde..vim to sama,odskocila bych si,ale muxu jen na 4 h...a to proste neexistuje 
              Liberte   | 04.05.2016 12:08:53
              Reagovat | URL příspěvku
    • \
      RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
      Kde to mám podepsat? :))
      nadule1   | 27.04.2016 06:52:03
      Reagovat | URL příspěvku
      • \
        RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
        Že bychom udělali oficiální dopis nebo petici na Ministerstvo? :-) Ale to zatím nevím, jak se dělá... Jestli s tím má někdo zkušenosti, ať dá vědět.
        A co jim navrhneme? Za náš počet let plné péče o dítě - škola, kroužky, jídlo, praní, žehlení... určité procento z důchodu otce dítěte ve stejné době?  
        Calamity J.   | 27.04.2016 09:32:50
        Reagovat | URL příspěvku
        • \
          RE: České sociální zabezpečení pro tatínky :-)
          ja bych kazde se starajici,alespon nekdy pracujici zene dala rovnou odpracovana nejaka leta..treba 15 a jeste v nejvyssi duchodove hranici a tudiz by ji to zvedlo prumer duchodu a zajistilo odpracovana leta
          Liberte   | 06.05.2016 15:10:41
          Reagovat | URL příspěvku

Téma: Co na to říkáte? Přečetli/y jste? Vaše příhody. Co už bych nepřežil/a? (strana 957)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku Odmítnout Další informace
×